3 lis

"Niewydolność żylna miednicy" - audycja TOK FM

Ostatnie lata to niesamowity postęp w diagnostyce i leczeniu chorób układu żylnego. Przez wiele lat leczenie chorób żył, a szczególnie niewydolności żylnej kończyn dolnych, miało charakter czysto objawowy. Stąd tak wiele niepowodzeń (żylaki nawrotowe) i powikłań (zakrzepice pozabiegowe, owrzodzenia żylne goleni, zmiany skórne na nogach) u pacjentów próbujących bezskutecznie leczyć "żylaki".

W Klinice Flebologii w Warszawie udało nam się stworzyć nową, autorską, koncepcję leczenia niewydolności żylnej. Oparta jest ona na podejściu całościowym do patologii układu żylnego. Analiza układu naczyniowego pod względem hemodynamicznym (hydraulicznym) i traktowanie układu żylnego jako wspólnie działających elementów, tworzących system, a nie ograniczanie się tylko do leczenia objawów (żylaków) na nogach, pozwala nam leczyć skutecznie, przy zachowaniu trwałych efektów terapeutycznych.

Większość patologii układu żylnego ma swoje wyjście w miednicy małej i jamie brzusznej. Szczególnie wyraźnie widać to u Pań rodzących i osób, u których już w młodym wieku (12-16 r.ż.) pojawiały się pierwsze pajączki czy żylaki na nogach. Stąd tak ważne jest prawidłowe i wczesne rozpoznanie i leczenie zjawiska niewydolności żylnej miednicy

Zapraszamy do wysłuchania PODCASTU, w którym zostały poruszone najważniejsze zagadnienia współczesnej FLEBOLOGII.

dr hab. n. med. Tomasz Grzela
dr Cezary Szary