W ramach zabiegów proktologicznych przeprowadzane jest leczenie chorób kanału odbytu i odbytnicy. W leczeniu choroby hemoroidalnej (najczęstszej przypadłości proktologicznej) stosowane są przede wszystkim metody małoinwazyjne, takie jak laserowe usuwanie hemoroidów (LHP) oraz metoda DGHAL.

Najważniejsze korzyści:

• przywrócenie naturalnej anatomii końcowego odcinka przewodu pokarmowego;

• poprawa komfortu życia pacjenta;

• znikomy dyskomfort podczas zabiegu;

• małe ryzyko nawrotu, powikłań i uszkodzenia zwieracza odbytu;

• procedury przeprowadzane w trybie ambulatoryjnym;

• możliwość szybkiego powrotu do codziennych obowiązków.

Zakres cenowy:

• zabieg laserowego usuwania hemoroidów LHP: 4 800 zł;

• zabieg małoinwazyjnego leczenia guzków krwawniczych techniką DGHAL: 4 800 zł.

Czas trwania:

Czas uzależniony jest od rodzaju przeprowadzanej procedury i obrazu klinicznego pacjenta. Zwykle do 30 min.

Rekonwalescencja:

Pacjent szybko wraca do codziennej aktywności po zabiegu. Zaleca się jedynie kilkudniowe wstrzymanie od wysiłków fizycznych i przedłużonego stania.

Współczesne leczenie choroby hemoroidalnej polega na stosowaniu metod małoinwazyjnych. Podobna tendencja obserwowana jest we współczesnej flebologii w leczeniu niewydolności żylnej, gdzie stopniowo wypierane są klasyczne metody chirurgiczne.

Proktologia małoinwazyjna

Współczesna protkologia oferuje szereg małoinwazyjnych metod leczenia

Przed podjęciem decyzji odnośnie leczenia choroby hemoroidalnej, zawsze warto przeanalizować swoje objawy pod kątem występowania niewydolności żylnej miednicy. Jest to szczególnie istotne u kobiet rodzących ponad dwukrotnie. Wieloletnie doświadczenie flebologów Kliniki Flebologii pokazuje, iż nawracanie choroby hemoroidalnej oraz występowanie tzw. żylaków okołodbytowych powiązane jest ze zjawiskiem przekrwienia żylnego miednicy. Bez wyleczenia tego problemu celowane leczenie proktologiczne jest często nieskuteczne.

Poniżej znajdziecie Państwo pełną charakterystykę metod małoinwazyjnych stosowanych w Klinice Flebologii w leczeniu choroby hemoroidalnej.

Laserowe usuwanie hemoroidów (LHP)

Zabieg laserowego usuwania hemoroidów przy użyciu systemu ELVeS 1470 firmy Biolitec (LHP - ang. Laser Hemorrhoidoplasty) to jedna z metod leczenia choroby hemoroidalnej. Polega na wprowadzeniu światłowodu do poszerzonego guzka krwawniczego i precyzyjnym podaniu wiązki światła. Absorbowane światło laserowe niszczy naczynia hemoroidalne, obkurczając jednocześnie otaczającą tkankę łączną. Proces kurczenia poduszki hemoroidalnej po zabiegu laserowym trwa do 4-6 tygodni. Choć już bezpośrednio po zabiegu pacjenci odczuwają ogromną poprawę. Celem zabiegu jest przywrócenie naturalnej anatomii z zamknięciem naczynek zasilających guzek krwawniczy.

Zabiegi laserowe usuwania hemoroidów posiadają wiele zalet, należą do nich m.in.:

• znikomy dyskomfort w czasie zabiegu (brak uszkodzenia anodermy)
  • brak możliwości uszkodzenia zwieracza odbytu
  • niskie ryzyko powikłań
  • tryb ambulatoryjny procedury, zabieg szybki, bez konieczności pobytu w szpitalu
  • możliwość szybkiego powrotu do codziennych zajęć
  • możliwość łączenia metody z innymi typami zabiegów

Metoda DGHAL

Metoda DGHAL (ang. Doppler Guided Hemorroidal Artery Ligation) to jedna z najbardziej popularnych metod leczenia guzków krwawniczych w krajach wysoko rozwiniętych. Relatywnie wysoki koszt zabiegu rekompensowany jest bardzo szybkim powrotem do zdrowia tuż po wykonanej procedurze. Pacjent niemalże natychmiastowym z pełnym efektem leczenia i niewielkim dyskomfortem pozabiegowym wraca do codziennych zajęć.  Leczenie choroby hemoroidalnej metodą DGHAL polega na selektywnym podwiązaniu naczyń krwionośnych doprowadzających krew do hemoroidów, lokalizowanych za pomocą sondy dopplerowskiej wprowadzanej do odbytu w specjalnie skonstruowanym anoskopie.

Zabieg wykonywany jest w krótkim znieczuleniu ogólnym, miejscowym lub jedynie po podaniu doodbytniczo żelu znieczulającego. Metoda ta ma wysoką skuteczność, charakteryzuje się krótkim czasem zabiegu, niskim ryzykiem nawrotów i powikłań. Niewątpliwą zaletą metody DGHAL jest możliwość przeprowadzenia zabiegu w warunkach ambulatoryjnych, co pozwala na szybki powrót do codziennej aktywności (zaleca się jedynie 12 godzinne powstrzymanie się od wysiłków fizycznych i przedłużonego stania).

Wszystkich zainteresowanych diagnostyką i nowoczesnym leczeniem chorób układu żylnego, zapraszamy na nasz BLOG MULTIMEDIALNY!