Współeczesne leczenie choroby hemoroidalnej polega na stosowaniu metod małoinwazyjnych. Podobna tendencja obserwowana jest we współczesnej flebologii w leczeniu niewydolności żylnej, gdzie stopniowo wypierane są klasyczne metody chirurgiczne.

Poniżej znajdziecie Państwo pełną charakterystykę metod małoinwazyjnych stosowanych w Klinice Flebologii w leczeniu choroby hemoroidalnej.

20371.jpg

Laserowe usuwanie hemoroidów (LHP)

Zabieg laserowego usuwania hemoroidów przy użyciu systemu ELVeS 1470 firmy Biolitec (LHP - ang. Laser Hemorrhoidoplasty) polega na wprowadzeniu światłowodu do poszerzonego guzka krwawniczego i precyzyjnym podaniu wiązki światła. Absorbowane światło laserowe niszczy naczynia hemoroidalne, obkurczając jednocześnie otaczającą tkankę łączną. Proces kurczenia poduszki hemoroidalnej po zabiegu laserowym trwa do 4-6 tygodni. Choć już bezpośrednio po zabiegu pacjenci odczuwają ogromną poprawę. Celem zabiegu jest przywrócenie naturalnej anatomii z zamknięciem naczynek zasilających guzek krwawniczy.

Zabiegi laserowe usuwania hemoroidów posiadają wiele zalet, należą do nich m.in.:

- znikomy dyskomfort w czasie zabiegu (brak uszkodzenia anodermy)
- brak możliwości uszkodzenia zwieracza odbytu
- niskie ryzyko powikłań
- tryb ambulatoryjny procedury, zabieg szybki, bez konieczności pobytu w szpitalu
- możliwość szybkiego powrotu do codziennych zajęć
- możliwość łączenia metody z innymi typami zabiegów

Metoda DGHAL

Metoda DGHAL (ang. Doppler Guided Hemorroidal Artery Ligation) to jedna z najbardziej popularnych metod leczenia guzków krwawniczych w krajach wysoko rozwiniętych. Relatywnie wysoki koszt zabiegu rekompensowany jest bardzo szybkim powrotem do zdrowia tuż po wykonanej procedurze. Pacjent niemalże natychmiastowym z pełnym efektem leczenia i niewielkim dyskomfortem pozabiegowym wraca do codziennych zajęć.  Metoda DGHAL polega na selektywnym podwiązaniu naczyń krwionośnych doprowadzających krew do hemoroidów, lokalizowanych za pomocą sondy dopplerowskiej wprowadzanej do odbytu w specjalnie skonstruowanym anoskopie.

Zabieg wykonywany jest w krótkim znieczuleniu ogólnym, miejscowym lub jedynie po podaniu doodbytniczo żelu znieczulającego. Metoda ta ma wysoką skuteczność, charakteryzuje się krótkim czasem zabiegu, niskim ryzykiem nawrotów i powikłań. Niewątpliwą zaletą metody DGHAL jest możliwość przeprowadzenia zabiegu w warunkach ambulatoryjnych, co pozwala na szybki powrót do codziennej aktywności (zaleca się jedynie 12 godzinne powstrzymanie się od wysiłków fizycznych i przedłużonego stania).