Flebologia to jedna z najprężniej rozwijających się dziedzin medycyny ostatnich kilkunastu lat. Nazwa "flebologia" wywodzi się z greki (φλεβός) - termin "phlebos" oznacza "żyłę". Choroby układu żylnego należą do jednych z najczęstszych populacyjnie. Te najbardziej znane, także medialnie, to pajączki naczyniowe, żylaki kończyn dolnych czy zakrzepica żylna. Na tym jednak spektrum chorób żylnych się nie kończy.

Kto leczy choroby żył? Do kogo zwrócić się z żylakam na nogach? Czym zajmuje się flebolog? To częste pytania, które zadają pacjenci.

W Klinice Flebologii na co dzień zajmujemy się diagnostyką i leczeniem wszystkich chorób układu żylnego, nie tylko żylakami kończyn dolnych. Do innych częstych schorzeń żylnych z naszej codziennej praktyki zaliczamy takie jednostki chorobowe jak:

• zakrzepica żylna układu głębokiego i powierzchownego
  • owrzodzenie żylne goleni
  • niewydolność żylna miednicy i żylaki okolic intymnych
  • żylaki atypowe
  • zespół pozakrzepowy
  • dysplazje naczyniowe (np. zespół Klippel-Trenaunay`a)
  • malformacje żylne
  • żylne zespoły uciskowe

Flebologia jest jedną z najbardziej interdyscyplinarnych specjalności. Wysokiej klasy lekarz flebolog w swojej działalności wykorzystuje różne metody diagnostyki obrazowej chorób naczyniowych, holistyczne podejście do pacjenta wraz z metodami terapeutycznymi, które w sposób jak najmniej traumatyzujący dla Pacjenta pozwalają łagodzić jego objawy i leczyć przyczynę dolegliwości. Flebologia zajmuje się leczeniem zarówno stanów ostrych (np. zapaleń żył), jak i przewlekłych, tj. przewlekłej choroby żylnej czy zespołów pozakrzepowych. Flebolog to zatem lekarz specjalizujący się w diagnostyce i leczeniu chorób układu żylnego.

W naszych szeregach posiadamy lekarzy flebologów wyspecjalizowanych w innych dziedzinach medycyny, tj. w chirurgii ogólnej, chirurgii naczyniowej, dermatochirurgii, chorobach wewnętrznych, radiologii i diagnostyce obrazowej, radiologii interwencyjnej, urologii czy medycynie estetycznej. Dzięki tak licznej grupie lekarzy specjalistów, tworzymy razem ZESPÓŁ o dużych możliwościach diagnostycznych i terapeutycznych.

Serdecznie zapraszamy!
Zespół Kliniki Flebologii